"90 minuter lång promenad"

Igår var jag mycket duktig. Direkt när jag landade på hemmaplan efter jobbet drog jag på mig träningskläder och gav mig iväg. Det blev en 90 minuter lång promenad med Helena. Alltid skönt att prata av sig lite och få höra all skit från hennes jobb, där jag också har jobbat så klart. Det bästa var att när jag kom hem och hade diskat upp hälften av disken och gjort middag kändes det verkligen inte som jag gått miste av någon tid på grund av promenaden. För i ärlighetens namn, vad hade jag gjort annars?
Jag hade suttit framför tvn antingen före eller efter köksarbetet i brist på annat att pyssla med. Mycket bättre rutin att faktiskt få något uträttat. För att inte tala om hur skönt jag somnade när jag kröp ner i sängen vid 22. Jag har stensovit hela natten. Underbart!

Idag är jag inte säker på om det blir någon fysisk aktivitet för fröken Lodin. Fötterna ömmar en del från igår (inte bra att gå så länge i vanliga gympaskor från Sko-Punkten) plus att jag jobbar till 18. Men något ska vi väl kanske kunna trycka in. Imorgon blir det promenad med Malin och på måndag ska vi testa ett gym här i stan.

Maten är ju som bekant inget problem. Igår blev det kycklingcurry med mängder av grönsaker. Vi fuskade däremot lite och åt lite ris till. Men det blev i alla fall fullkornsris. Idag blir det nog någon lax. Får leta inspiration under dagen här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0