"Vinner man alla matcher så tar man guld"

Nu kommer vi!
Snart är vi om!
Nu är vi tillräckligt nära för att Kalmar ska känna oss flåsa dom i nacken.
Och det är som dom säger... Hellre jaga än att bli jagad.
Vi kommer ur underläge och har hela säsongen legat under med några poäng. Kalmar har lett i oändligt många omgångar och hade inför igår ett försprång på 4 poäng. Nu har dom pressen på sig. Med bara sex matcher kvar har vi bara 1 poäng upp. Och med pressen kommer misstagen. Vi såg ju igår bara. Kalmar som bara har öst in mål hela säsongen lyckades inte få in bollen. Nu kommer vi!
Bella sa en uppenbar men ack så vis sak till Elfsborgs hemsida efter segern mot Hammarby. "Vinner man alla matcher så tar man guld." Så eftersom Kalmar uppenbarligen inte har några planer på att vinna all sina matcher så tar vi guldet för vi förlorar inget mer i år.

Vad är nytt förutom det Elfsborgs-relaterade i mitt fotbollstokiga liv?

Jag ska till Ängelholm på lördag tillsammans med Jens och gå på Rögle - Brynäs. Det är tur jag har Jens. Annars hade jag varit helt ensam i min Brynäs-bubbla.
Sen har jag varit så himla gullig och offrat mig för älsklingen och vänner och bokat biljetter till Frölunda - HV71 i Göteborg. Så mycket hockey blir det den här månaden.

Oj.... det blev ännu mer sport ja.

Äsch, det får bli ett sportinlägg idag. Det speglar ju min personlighet ganska bra. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0