"Vår måndagskväll"

Jag har ju lovat att berätta hur vi spenderade vår måndagskväll. Förutom just den detaljen att vi bytte ringa, för det vet ni ju redan om.

Orginalplanen var att vi skulle åka ut till Smörkulla och ha picknick.
Men varför vill man ha picknick den 13 oktober?
När jag precis flyttat hit tog Samuel med mig dit en helg, utan att jag visste vart vi skulle. Det var så mysigt och så romantiskt. Därför hade det varit en perfekt plats.
Men givetvis så var vädergudarna emot oss och det ösregnade. Så min hjärna gick på högvarv här hemma under dagen och jag kom till slut fram till att vi skulle ha picknick ändå. Så jag dukade helt enkelt upp en picknick här hemma på vardagsrumsmattan. Bort med bordet och fram med alla ljusstakar jag kund hitta. Tror jag räknade det till att jag tände 41 ljus.


Så kom Samuel hem med en alldeles underbar bukett till mig. Han är så underbar. Så satte vi oss på vår picknickfilt och drack vin och åt massa gott. Så satte han en ring på mitt finger och jag satte en på hans, och där ska dom sitta resten av våra liv.

 
   
Sen blev det middag på Harrys tillsammans med Malin och Mattias och vi kunde äntligen avslöja den stora hemligheten. Som jag har kämpat för att hålla det hemligt.


Jag kan också berätta att jag redan idag blivit kallad till en andra intervju angående jobbet. Det är genom Adecco så nu ska jag träffa det "riktiga" företaget på onsdag. Så skänk mig en tanke då.

Imorgon blir det hockey. Frölunda - HV71. Och jag som trogen Brynäsare ska gå tillsammans med två kossor och en indian. Ska bli spännande att för en gångs skull inte vara nervös och inte ha något hängande på matchen. Ska bli kul i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0