"Min fästman och eviga livskamrat"

Jag är förlovad!
Den 13 oktober satte Samuel en ring på mitt finger och jag satte en på hans.
Så nu är min underbara sambo inte bara min sambo och pojkvän. Han är numera min fästman och eviga livskamrat.
Bild och romantisk beskrivning kommer - jag lovar.

Fick lägenheten värderad idag.
En bekant till Samuel har en lägenhet att sälja från ett dödsbo. En tvåa på 71 kvm som bara råkar ligga vägg i vägg med några av våra nära vänner. Så helt plötsligt överväger vi att flytta och dt kan komma att hända saker snabbt. Eftersom det är ett dödsbo så vill dom så klart bli av med lägenheten snabbt så det kan bli aktuellt med affär redan nästa vecka. Så nu är det fullt upp med lånkalkyleingar, renoveringsbudgetar och massa fantasier.

Och mitt i allt den här röran så är fröken Helena arbetslös utan någon säker inkomst. Men det verkar ju i alla fall som att a-kassan inte ska bråka med mig utan faktiskt ge mig något att leva på. Vilken bonus. Så vi kan nog klara av den höjda bokostnaden trots allt.

Men jag har faktiskt ännu en god nyhet.
I eftermiddag ska jag på en anställningsintervju. Tänker inte nämna några detaljer och jag tänker inte hoppas för mycket. Men ett jobb - oavsett om det är ett drömjobb eler inte - är ändå ett jobb. Och ett jobb innebär en inkomst. ÄNTLIGEN!

Så önska mig inte lycka till. Men tänk lite extra på mig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

GRATTIS till förlovningen :-) Så roligt!

och Lycka till på intervjun.. vill veta vad det är ju :-D

2008-10-16 @ 20:32:41
Postat av: Malin

Hmm.. mitt namn försvann där :-/ Men det var jag som skrev inlägget innan :-)

2008-10-16 @ 20:33:25
URL: http://maling83.blogg.se/
Postat av: Malin igen

Men hallå.. nu såg jag ju att intervjun redan varit, så mitt "lycka till" var lite sent :-) Men iaf.. hur gick det??

2008-10-16 @ 20:34:44
Postat av: Anja

Jag har ofta presenterat pappa som min man och livskamrat, härligt att du använder samma uttryck ;-) P%K från oss här hemma

2008-11-10 @ 22:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0