"Skönt att inte vara i skottlinjen"

Efter en lång lördag för min stackars älskling så ligger han nu och sover så sött.
Imorgon ska han få sova ut efter väldigt sömnig och trött vecka och om jag bara kan försöka vakna i någorlunda god tid imorgon ska jag försöka komma iväg och köpa färsk frukost till honom dessutom. OM jag kan somna ikväll så klart, annars kommer han vakna långt före mig ändå.

Hockeyn idag var ingen toppmatch direkt. Första perioden var inte mycket bättre än om ett gäng förstaklassare hade tagit på sig matchställen. Andra var det bättre fart i och tredje var relativt händeserik. Jag som sitter neutral, men som faktiskt skulle välja Frölunda om jag måste välja mellan pest eller kolera, borde vara rätt nöjd med en match med 8 mål. Men icke. 10 minuter i mitten av andra var underhållande, när HV helt plöstligt vaknade upp och insåg att det var match, och de 6 sista minuterna på tredje när HV spelade utan Stefan Liv på isen. 6 minuter utan målvakt är lång tid. Men det var också det som roade mig under matchen. Förutom internbråken på våra fyra stolar så klart. Skönt att inte vara i skottlinjen för ovanlighetens skull.

Men dagens idrottshöjdpunkt var trots allt en annan Göteborgs-seger. IFK, underbara IFK, slog Kalmar med 1-0 på Fredrikskans. UNDERBART!!! Så sjukt underbart! Alla har varit så kaxiga när jag har sagt att Elfsborg kommer fler chanser att plocka in försprånget innan säsongen är slut - trots att det inte är många omgångar kvar. Men titta nu vem som hade rätt! 3 poäng i Trelleborg på tisdag bara så är vi ikapp. SM-guldet kommer bara närmare och närmare. Säsongen är inte över förän sista omgången är spelad. Kalmar tog uttiteln alldeles för tidigt och nu är dom trötta och jagade. Då tar vi alla chanser vi får.

"Vi är gulsvarta Elfsborg.
Elfsborg från Borås.
Ingenting kan stoppa oss.
Elfsborg Alles Alles."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0