"Vara på helspänn in i sista sekund"

"5 poäng är för mycket att ta igen!"
"Kalmar har mer eller mindre säkrat SM-guldet"
"Du kan glömma att guldet kommer till Borås."

Ja, kommentarerna var många både innan och efter den så kallade seriefinalen på Fredrikskans som Elfsborg förlorade. Men jag höll mig lugn. Jag har så många gånger fått bevis på att man aldrig ska sluta hoppas när man har ett gulsvart hjärta.
Guldet 2006 satt lika långt inne som ett EVENTUELLT guld denna säsongen verkar göra. Elfsborg har ju en tendens att låta mina stackars nerver vara på helspänn in i sista sekund. Men jag har aldrig tvivlat. Så länge det finns en chans lever hoppet. Kalmar borde känna sig jagade. De har ingen poängmarginal att stödja sig på, ingen större målskillnad. Det enda som har just nu som håller oss borta från förstaplatser är fler gjorda mål. Så minsta lilla misstag nu och Elfsborg går om. 

Igår bevisades det vi kan vinna matcher utan Anders Svensson, utan Stefan Ishizaki och igår även utan Fredrik Berglund. Johan Karlsson går och gör två mål när det som mest behövs.

Nu slår vi IFK på söndag!!!


Kanske ska lämna en rapport om hur vardagslivet ligger till också...
Min andra intervju för det nya jobbet är idag. Om 1,5 timme närmare bestämt. får hoppas jag kan imponera en gång till.
Vi har fått lånet för den nya lägenheten godkänt och Samuel får kanske, om vi har tur, den ena bilen såld idag.

Så nu är det bara några frågetecken som ska bli utropstecken för att flytten ska bli av.
Den dyra bilen ska bli såld!
Någon ska köpa denna lägenheten!

Sen skadar det ju inte om man har jobb klart innan man flyttar till något dyrare heller.

Men innan nästa vecka ska vi nog ha bestämt oss i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Helena

a%28l%2813%29ld%28199%29%29%29%29c%2886921AB1%29%2526ps%253disr%28True%29FI%28-1%29pgi%2880" rel="nofollow">http://pb.arbetsformedlingen.se/Standard/DetaljeradSokning/VisaPlatsannonsSokDetaljerat.aspx?ids=1436742&returntourl=http%3a%2f%2fplatsbanken.arbetsformedlingen.se%2fStandard%2fDetaljeradSokning%2fDetaljeradSokning.aspx%3fq%3ds(ga(a(l(13)ld(199))))c(86921AB1)%26ps%3disr(True)FI(-1)pgi(80)



Jobbet!!!!!

2008-10-27 @ 20:14:54
URL: http://helenacarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0