"Vi är utelåsta!"

Ännu en helg utan planer. Helt underbart att bara kunna ta det lugnt och bara göra det man känner för när man slår upp ögonen på morgonen. Det har vi inte varit bortskämda med på länge. Nog för att vi bara haft roliga saker som fester inplanerat så är det ändå skönt att ha helt ledigt.

Mer eller mindre hela helgen spenderades med Malin och Mattias. I lördags var vi alla fyra tillsammans med Malins lillebror Markus på Sannarpsbadet. Det är något med vatten och rutchkanor som tar fram barnet i en. Jag tror nog vi "vuxna" tyckte det var minst lika roligt som 11-åriga Markus, haha. Det är badhus och Liseberg som gör mig till barn på nytt.

På kvällen skulle de stora pojkarna ha spelkvälll här hemma så jag flydde fältet och våldgästade Malin istället. Det blev ett par glas vin och alla spel du kan tänka dig på Playstation; Buzz junior, Sing Star och Guitar Hero. Så när jag skulle traska hemåt vid halv 2 tyckte jag att det hade varit en väldigt lyckad lördag. (Trots att min dyngfulla sambo gått ut på krogen...) Men ack vad fel jag hade. Innan jag gick upptäckte jag att mina nycklar låg kvar på bänken och när jag ringde fyllekajan jag bor med får jag veta att han lämnat sina nycklar hemma. Vi är utelåsta!!!! Det blev övernattning på soffan hos Malin och Mattias och igår fick vi ringa Securitas som fick öppna dörren åt oss. Så när vi kommer in i lägenheten, 400kr fattigare, ser jag att Samuels nycklar ligger ungefär 2cm från mina på bänken. Snacka om att alkohol gör en blind, haha!

Så imorgon ska jag göra extra nycklar och sprida ut till alla jag känner.

Men jag är lycklig över vinterkylan och extremt lycklig över att julmust finns i butikerna.


Kommentarer
Postat av: Helena

Det finns extrapris på must hos oss ;)

2008-11-26 @ 20:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0