"Nykokta skinka"

Nu är lägenheten julpyntad och julfirandet har satt igång.

Hela gårdagen osade julkänsla.
På dagen pyntades lägenheten från topp till tå.
Gardinerna sattes upp, julstjärnor och julstakar kom upp i fönstren, alla tomtar fick komma ut ur kartongerna och julblommorna är på plats.
Allra mest nöjd är jag med min hemmagjorda julgrupp. I en stor julgranskula har jag planterat en hyacint. Är det inte tjusigt så säg?



Men julfirandet tog inte slut där.
På eftermiddagen kom Malin, Mattias, Angelica, Klasson och lille Viggo hit och hjälpte oss att äta upp vår nykokta skinka och dricka upp vår glögg.

Och varför stanna där?

Idag blir det Jansson och revben till middag och ett och annat glas underbart god julmust.

Kommentarer
Postat av: Anja

Åh, vad fin den var!!! OM jag får för mig att göra något eget julpynt kanske jag snor den idén, men det är nog inte troligt :-P Kramar från oss alla här hemma, vi ses snart :-D

2008-11-30 @ 22:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0