"Nya bekantskaper, mycket vin och massa mat"

Långledigheten är över. Idag ska till och med jag jobba.
Men vilken helg vi har haft, helt underbart.

Vi har haft uppehåll i säkert en månad. Inte konstant fint väder men vi har sluppit regn. Förutom i torsdags. Just den dagen vårt trädäck skulle byggas. Men Samuel och Peter visade upp sina manliga sidor och byggde på ändå. Så nu har jag istället för tråkiga cementplattor ett himla tjusigt trädäck utanför altandörren. Hur bra som helst.

Gokart i fredags. jag körde inte. Ska inte ge Samuel nöjet att vända mig i en sån där dödsmaskin. Jag trivs bra med att hålla allas plånböcker, nycklar, solglasögon, kepsar, skärp, cigaretter, jackor osv. Som ni förstår så knäcker jag extra som garderobiär när det är dags för gokart. Men vad gör man inte för pojkarna. Samuel vann ju så klart. Det var ju ingen större förvåning. Rasmus däremot kom på en tredje plats och var nog dessutom ganska nöjd med detta. Men något vidare bevis på sin prestation fick han inte med sig hem. Medaljerna var slut så han fick en kexchoklad. Haha! Men Samuel fick så klart med sig ännu en medalj hem.

På kvällen skulle altanen invigas. Grilla!!!
Grillmiddag resulterade i utgång efter att jag (den nya bekantskapen) Emelie sugit i oss en hel box med vin. Och detta efter att jag själv druckit om en halv vinflaska, två cider och en grogg vid sidan av. Måste ha dunstat som min pappa alltid säger. :)

Efter krogen blev det ett snabbt stopp här. Gick bergsäkargång i frysen efter fyllemat. Torggrillen var ju stängd när vi skulle hem. Ut med hambrugare och bröd och vidare upp till Dennis och Emelie, som praktisk nog bara bor 50 meter härifrån. Där blev det fyllemat och ännu lite mer att dricka. Inte för oss flickor som var smarta och höll oss till vatten dock. När vi väl traskade hemåt började det ljusna och fåglarna hade redan satt igång att kvittra. Jag somnade i sängen och Samuel sittande på toaletten med huvudet på handfatet.

Lördagen räknas inte ens, som ni kanske förstår.

Igår blev det lunch på vår egna uteservering. Sedan minigolf. SOM JAG VANN!!!! Första gången i hela mitt liv. 35 slag på en 18 håls bana. Känner mig faktiskt ganska stolt.

Sedan vidare till Emelie och Dennis igen för att grilla igen och så klart ta ett glas vin. :)

Som ni förstår så har det varit en riktigt bra helg. Nya bekantskaper, mycket vin och massa mat. Kan inte bli bättre.

Kommentarer
Postat av: Anja

Visst är det härligt med nya vänner :-) Men glöm inte vem som är din bästis... så det så :-P Varma kramar från Borås, ha en underbar vecka!

2008-05-11 @ 22:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0