"Mitt fotbollshjärta ler"

Idag är det dags.
Idag ligger mina nerver utanpå huden igen.
Idag är det Champions League final i Moskva.

Den röda delen av mitt fotbollshjärta ler, den gul-svarta delen ler också efter 3-0 vinsten mot IFK och kommer fortsätta le under hela EM-uppehållet, men idag är det den röda delen som gör sig mest påmind.

Det är så mycket som står på spel. Man kan ju inte, inte vara nervös. Men det är det är som gör livet lite extra roligt. Fotbollen. Känslan som den medför - spänningen, nervositeten, lyckan, rivaliteten, ja helt enkelt allt fotbollen ger.

Hela dagen har jag haft en klump i magen. Men det är en bra klump. Det är förväntan. Jag har inte känt så här sedan den 5 november 2006 när jag vaknade på morgonen och mitt älskade Elfsborg hade chansen att ta hem guldet. Så jag hoppas att jag får känna samma lycka ikväll som gjorde den kvällen. Den kyliga kvällen i Borås är mitt hittills starkaste fotbollsminne, nu lägger vi till den 21 maj 2008 till samlingen tycker jag.

Ikväll kan vi ta andra guldet för säsongen. Ikväll kan vi snuva Chelsea på ännu en stor titel. Ikväll kan vi ta dubbeln.
Ikväll tar vi dubbeln!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ditt fotbollshjärta lyser igenom hela din blogg gumman :) Tack för att du tänker på oss. Ser framemot en fika i din fd stad. Dags för oss att ta tag i det eller vad säger du?!

2008-05-21 @ 17:33:27
Postat av: Anja

Jaha, hur mår du nu då, kan jag undra? Klockan är 22.39 och domaren har precis blåst för full tid... Jag undrar vems telefon som ringer först, våran här hemma eller din? Tänk nu på att du måste andas :-) Hälsa sambon, ge honom en bamsekram från mig, och som vanligt kommer det ett helt gäng krama härifrån!

2008-05-21 @ 22:41:55
Postat av: Anja

Haha, om nån undrar på min kommentar ovan, det står alltså 1-1 vid full tid... glömde visst att skriva det :-D

2008-05-21 @ 22:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0