"Leendet är oundvikligt"

UNDERBART!!!


Foto: Aftonbladet

Flera gånger under dagens outhärdliga Champions League final frågade jag mig själv, och mina "medtittare" varför jag egentligen tycker om fotboll?!
Jag var så nervös att man kunde se hjärtat slå utanpå min väldigt vackra röda matchtröja och nervositeten gjorde mig illamående och kallsvettig. Vad är det som är så underbart med det?
Men glädjeruset som sprider sig i kroppen när Ronaldo gör 1-0 är obetalbart. Det finns inget som slår den känslan. Eller när Edwin van der Saar räddar Anelkas straff är lyckan total. Den är så stor att man inte kan hantera den. Leendet är oundvikligt och tårarna samlades i ögonvrån. Vem behöver droger när man har fotboll!?

Vilken match. Aldrig var man lugn. Inte en sekund som man kunde vara säker på en seger. Jag vågade inte hoppas förän sista straffen var lagd.

Giggs är Uniteds "mesta" spelare efter kvällens final. Vilken spelare. Perfekt att han fick sätta sista straffen för kvällen dessutom. Både den och 2-0 mot Wigan när ligan säkrades. Han är kungen av Man United helt klart. Inte den bäste spelaren men trots det kung.

Drogba gjorde en riktig Zidane idag. Jag kunde inte låta bli att skratta. Dels för att Chelsea fick ett rött kort men framför allt för att det var just den där äckliga Drogba som fick det. Jag kan inte riktigt säga varför, men hela min själ hatar den mannen. Hans örfil var väl kanske inte riktigt lika illa som Zidanes stångning, men känslan var det samma. Oddsen att komma undan med en örfil är nog dock större.

Men oj vilken nervositet.
När Chelsea skulle lägga sin femte straff och kunde avgöra finalen redan där stod jag redan redo i dörröppningen med väskan på axeln för att snabbt kunna återvända hem och slicka mina sår. Istället sitter jag här nu och är så uppe i varv av glädje och tillfredställesle att det inte finns en möjlighet att sova än. Trots vetskapen att klockan ringer kl 5. Tur att man bara ska jobba fyra timmar. Jag kan nog leva på glädje den stunden.

Det blir nog verkligen till att drömma söta drömmar i natt. Röda kommer dom vara i alla fall och imorgon kommer det definitivt inhandlas en "The double" tröja som ska användas flitigt i sommar. Speciellt i närheten av Mattias.

Sov gott alla röda!
Och alla blå också, trots att ni förmodligen gråter er till söms.

Kommentarer
Postat av: Anja

STORT GRATTIS!!! T.o.m. jag var tyckte det var spännande att titta igår och jag kan förstå hur ni genuina fans kände er och nervositeten som jag faktiskt kände trots att jag bara är måttligt intresserad. Jag kan berätta att det jubelrop som ekade här (inte från mig, jag nöjde mig med ett stort leende) när Van der Saar tog straffen, hördes nog igenom väggarna och fortplantade sig på hela Sjöbo :-) Njut nu, av segerns sötma och sköt om dig och GRATTIS än en gång! P & K

2008-05-22 @ 10:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0