"Full gas framåt"

Nu är det snart helg.
Kan bli spännande och se om jag har någon fritid eller om de här inlämningarna tar upp all min tid. Hela dagen idag och imorgon blir det full gas framåt för att förhoppningsvis ha tid över för nöjen under helgen. Våren har ju kommit hit nu äntligen. Så i helgen blir det årets andra grillning, om vädret tillåter. Hade ju varit skönt att slippa ha studier hängade över sig då och istället bara kunna njuta av maten och sällskapet.

Igår när jag gick upp ur sängen, vid halv 10, och tittade på termometern hade vi 22 grader inomhus (Falkenbergs varmaste lägenhet, trots avstängda element...) och 25 GRADER utomhus. Ja, jag vet att termometern stod i solen och jag fattar att det inte var så varmt ute. Men vetskapen om att man kan få uppleva 25 gradig värme om man sitter en stund i solen gjorde iaf att min dag startade på ett alldeles ypperligt sätt. Jag ver helt enkelt glad hela dagen.

Jag tog med mig datorn, en filt och en kopp te och gick ut och satte mig på uteplatsen i solen och pluggade. Vilken känsla.. det var för varmt för att ha filten över axlarna, så det fick bli bara armar. Utan att bli kylig alls. Och idag skiner solen också, så jag hoppas den här dagen blir lika bra. Jag ser i alla fall fram emot helgens grillning, så nu ska jag återgå till mina studier.

Ut i solen med er!


Kommentarer
Postat av: Anja

Vi har också grillat!!! :-D Inte på vår fina uteplats... för det har vi ingen, inte på vår balkong... för våra grannar gillar inte rök, utan på diskbänken med kontaktgrillen... Det funkar också men det är inte alls lika mysigt. Så småningom blir det grillkvällar även för oss och om inte förr så börjar vi på midsommar och sen vet jag att det blir många gånger på Öland i sommar, eller vad tror du??? Hälsa och må gott, vi hörs snart! Kramisar från oss här hemma

2008-05-04 @ 22:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0