"Den röda delen av mitt fotbollshjärta."

Final! Vi är i final.
Den röda delen av mitt fotbollshjärta gjorde volter igår. Champions League final och vi ligger bäst till för ligasegern dessutom. Kan det vara så underbart att det blir en dubbel i år??! Pulsen ökar med ganska många slag bara genom att tänka tanken.

Paul Scholes tog oss till finalen. Sir Alex har dessutom, enligt rykten, innan säsongen började lovat Scholes en plats i startelvan i en eventuell final. Det får han hålla. När det dessutom var han som såg till att det blev en final att spela i. Tack Paul.

Foto: Aftonbladet

Idag avgörs det vilka som gör oss sällskap i Moskva den 21 maj. Blir det Liverpool eller Chelsea? Där är jag kluven. Att vinna mot Chelsea i finalen hade varit rena drömmen. Tänk att alltid ha det att tracka Mattias för. Det spelar ingen roll hur många matcher United förlorar mot Chelsea sen. Vi vann alltid mot dom i CL finalen. Men det finns alltid en baksida, tyvärr. En förlust mot Chelsea i finalen skulle innebära att jag måste flytta. Jag skulle inte kunna bo kvar hä roch träffa Mattias så ofta sm jag faktiskt gör om vi förlorar mot dom.

Så det säkra kortet för min del är att möta Liverpool. Då behöver jag bara sörja en eventuell förlust.

Summan av kardemumman är nog ändå att jag helt enkelt får ta det som det kommer. Ikväll kan jag i alla fall börja förbereda mitt stackars nervösa hjärta för en kommande final.

Men drömmen är ändå att ta hem segern i Premier League framför nästan på Chelsea och dessutom slå dom i Champions League finalen. :) En lite flicka måste ändå få drömma och drömmen kan med största möjliga säkerhet bli verklighet.

Kommentarer
Postat av: Anja

Jaså minsann, min gums...., har en blogg!!! När hade du tänkt tala om det??? :-) Men jag hittade hit ändå *nöjd* På tal om fotboll så vet jag en här hemma som saknade dig igår kväll under matchen och tittade alldeles ensam. Om jag kände honom rätt ringde han dig säkert flera gånger men det är ju inte detsamma. Nu ska jag läsa vidare och kommentera mera :-) Puss & kram

2008-05-04 @ 21:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0